czwartek, 10 stycznia 2013

[071] Czapka "Hełm rycerski"



Dawno, dawno temu, córka moja podesłała mi taki oto link z zapytaniem:
- Potrafiłabyś wymodzić taką czapkę?
- Pewnie, że potrafiłabym, ale mi się nie chce - padła odpowiedź.
- Tak tylko mówisz - podpuszczała mnie dalej.

Twarda byłam i się nie dałam, aż do czasu... gdy zaniemogłam na dłużej i poległam w łóżku na dwa tygodnie. Gdy już przeczytałam wszystkie zaległości, obejrzałam wszystkie filmy, zrobiłam porządek na kompie, to zatęskniłam za jakąś łopatologiczną robótką. I wtedy natknęłam się na kłębek włóczki w kolorze "hełmiasto - metalicznym".


Nie pozostało mi nic innego, jak ten hełm z nudów "wydziubać".

I tak powstał projekt autorski, chociaż przyznać się muszę, że wzorowałam się na tym i na tym, oraz na tym .

A oto efekt mojej łóżkowej pracy:


Gdy  pokazałam córce efekt  mozolnej dłubaniny, ta tylko cmoknęła i rzekła:
- Ale hełmu Lorda Vadera to już nie zrobisz.

Nie zrobię!!! Bo mi się nie chce! A poza tym nie planuję w najbliższym czasie żadnych "rwów kulszowych" i podobnych atrakcji, które unieruchomią mnie na dłużej w łóżku!!!


P.S.
Minęły 4 lata, wróciłam do tego posta i muszę przyznać, że za sprawą córki stałam się obecnie "ekspertem hełmiarskim". Nadal dziergam metodą "na czuja", ale już ten "czuj" tak jakby się odrobinę wyrobił, czego dowodem jest choćby ten hełm, którego też mi się robić nie chciało :)

11 komentarzy:

  1. Wow, widziałam takie na zdjęciach w necie:) Jesteś niesamowita:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze - gdyby mnie córka nie podpuściła (która dzień zaczyna i kończy od Kwejka.pl), to pewnie nie wiedziałabym, że takie coś można wydłubać szydełkiem. Sama bym na to nie wpadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow!!! Super! No to się nadziubałaś!!
    Dużo zdrowia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękować, dziękować - zdrowie jest najważniejsze, o resztę zadbam sama:)

    Pozdrawiam noworocznie

    OdpowiedzUsuń
  5. a nawet zajrzałam tu do Ciebie wczoraj czy przedwczoraj :) ciekawie się prezentuje w innym wydaniu kolorystycznym, niż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor wybrał się sam, bo jak widać, z takiego kłębka to nic innego nie dało się "wydziubać" tylko hełmiastą czapkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozpędziłam się tymi hełmami, więc musiałam wrzucić je tu: http://srebrnaagrafka.pl/sklep/madaartvision?page=2&sort=newest
    i tu:
    http://sztukadlasztuki.pl/autor/mada-art-vision/czapka-helm-rycerski-2/287/4576/produkt/

    Jakież było moje zdziwienie, gdy ktoś kupił wełniany hełm... na LATO!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, byłabym zainteresowana kupnem taj szarej czapki, ale 120 zł to trochę za dużo. Są szare ale nie na zamówienie, duże?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szara, luzem wystawiona jest tu;
      http://srebrnaagrafka.pl/sklep/madaartvision/produkt/czapka-helm-rycerza
      - i nie 120 zł, a połowę mniej :)
      Ta akurat wchodzi na głowę o max obwodzie 55 - 56 cm.

      Usuń
  9. Witam, jest jakiś schemat albo wzór na zrobienie takiej czapeczki?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzór pewnie jakiś ktoś ma, ale ja działam przeważnie intuicyjnie - na czuja. Nie zawsze mi to na zdrowie przychodzi, ale w przypadku hełmów tak jakoś mi się udaje:)

      Usuń