poniedziałek, 18 marca 2013

[104] Bawełniany sweter

Przeglądając kiedyś jakieś babskie czasopismo, natrafiłam na taki sweterek:


Teraz mogę śmiało stwierdzić, że ten wzór nie do końca nadaje się na bawełniany sweter.
Zabrakło mi elastyczności:)





Z bawełny fajnie wychodzą topy, ażury i wszystkie letnie ciuszki






Zrobiłam kiedyś ażurem długą, letnią kieckę. Z bawełny. Wyszła pięknie i był to jedyny egzemplarz, na który się porwałam. Całą zimę dziergałam, a latem miałam tylko 3 (słownie: trzy) okazje, by się w niej pokazać.
W końcu dałam ją koleżance, która często biegała na różne imprezy, wernisaże i wystawy, bez względu na porę roku:)
Po kiecce został mi tylko żurnal, z którego odrabiałam.

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i ten wzór w pasie... No właśnie.. Mado Twój pomysł, a jeśli nie, to skąd ten schemat wzięłaś? Z chęcią spróbowałabym udziergać podobny sweter :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wzór odrobiłam tak "na oko" z jakiegoś babskiego czasopisma. Zobaczyłam go na modelce i wycięłam sobie stronę. Mam tę kartkę gdzieś schowaną. Jutro odnajdę i spróbuję ładnie obfotografować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie :)A z jakiej włóczki robiłaś? Mam trochę bawełny, ale po przerobieniu kawałka swetra, wszystko było sztywne :/ Może akryl?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie polecam bawełny, bo ten wzór w pasie powinien być elastyczny, a jak widać u mnie - romby ciągną się, a po praniu zrobiły się "plaskate". Poza tym sweterek nosi się ładnie.
    Myślę, że akryl byłby lepszy.

    Schematu takiego rozpisanego na kwadraciki nie posiadam, bo ja odrabiałam prosto ze zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. No ja aż tak zaawansowana nie jestem, aby ze zdjęcia zrobić:( Kiedyś zrobiłam pół tyłu swetra wzór a'la gorset (jakąś taką wizję miałam :p), ale jak chciałam przejść powyżej (wyjść płynnie z wzoru, aby cały tył gorsetowy nie był), to to już wyglądu nie miało i się zniechęciłam. A lubię modele swetrów z zaznaczonym konkretnie pasem. Myślę właśnie nad tym, aby druty miedziane zamienić na chwilę na druty do robótek :) i udziergać coś na wiosnę, albo lato (bo się zejdzie), jakąś narzutkę... Hm..

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam proste topy z bawełny. Fajnie się robi, a nosi jeszcze fajniej:)
    Wzór można dobrać sobie dowolny. Do tego narzutka z rękawkami i bliźniak na lato gotowy.
    Mam gdzieś wzór na prostą narzutkę letnią. Jeśli się zdecydujesz - służę zdjęciem. Jest tak prosta w robocie, że odrobisz spokojnie ze zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm.. Chciałabym zrobić taką narzutkę "profilowaną" ;) Aby nie była opinająca, ale jednak miała zaznaczony pas. Czyli idąc ku górze musiałabym oczek odjąć, albo zrobić pas ściągaczem, potem wyjść dodając oczek, albo zrobić wcześniejszy, luźniejszy wzór. O.. o coś takiego mi chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, ale chyba mam w archiwum zdjęcie, z którego kiedyś odrabiałam. Chciałam Ci przesłać, ale nie znalazłam na Twoim blogu maila. Jak chcesz, by przesłać Ci to zdjęcie, to napisz do mnie na adres madaartvision@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki :) O mailu zapomniałam, hm.. chyba nie wiem, gdzie go wpisać, ale już wysyłam wiadomość.

    OdpowiedzUsuń