wtorek, 3 lutego 2015

[211] Czapka turban


Pierwszy raz robiłam taką czapkę, więc dla ułatwienia zrobiłam ją sobie z baaardzo włochatej włóczki.


Zainspirowana czapką, którą nosiła zawsze moja ciocia, postanowiłam wydziergać podobną.
Długo przypominałam sobie "jak to szło", aż postanowiłam pójść na łatwiznę i zrobić dwa modele z maskującej włóczki. Jeden z prototypów nadaje się prucia (jak odnajdę i poprzecinam te wszystkie nitki, którymi zszywałam czapkę), a z drugiego jestem zadowolona na tyle, że pokuszę się o model z jakieś bardziej "ogolonej" włóczki, by było widać tę "turbanowość" czapki.


A tutaj to już "poleciałam historią" i stworzyłam model militarno - trapersko - sarmacki:


6 komentarzy:

  1. Czapka - turban przypomina trochę jakby CIASTECZKOWEGO, znaczy potwora :)
    Ciekawe jak będzie wyglądać ten model z gładkiej włóczki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Potworna czapka" ma tę zaletę, że ukrywa moje nieporadne szycie na piłce. Jak opanuję technikę zszywania, to pokuszę się o gładką włóczkę.

      Usuń
  2. Model militarno - trapersko - sarmacki bardzo przypadł mi do gustu, turban szafirowy też. Oryginalnie wyglądałaby młoda, długowłosa laska w takim czymś polecam styl MORI - rewela !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czy owak, znowu stworzyłam model dla odważnych - nie jest to czapka, jakich wiele na naszych ulicach. Jak skończę zwykła czapkę dla mamy, to może przymierzę się do turbana z gładkiej włóczki - dokładnie takiego, jak nosiła moja ciocia.

      Usuń
  3. Świetne :) Szczególnie ta druga, taka trochę jakby z uszami. A do tej niebieskiej dodać jeszcze jakiś klejnot na przód :)) Akurat ostatnio zaczęłam oglądać film o Sulejmanie Wspaniałym i taki mi się skojarzyło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że ja chyba też się zainspirowałam tym filmem, bo kiedyś jednym okiem obejrzałam któryś tam odcinek tego serialu i coś musiało mi się po głowie plątać. Nadal nie jest to czapka oryginał mojej ciotki, więc chyba jednak Imperium Osmańskie zawładnęło moją wyobraźnią :)

      Usuń