środa, 10 czerwca 2015

[220] Sukienka z włóczki

Kieckę wydziergałam jakiś czas temu. Zimą zaczęłam, późną wiosną skończyłam. Ciuch przewietrzyłam, przeparadowałam się w chłodniejsze dni kwietnia i maja. Chcąc jednak pochwalić się Cyberświatu, musiałam czekać do czerwca, by ktoś z domowników raczył chwycić za aparat.

Praca długodystansowa, monotonna ale nie absorbująca wszystkich zmysłów. Z powodzeniem mogłam sobie dziergać i oglądać telewizję. Do samego końca nie byłam pewna, czy mieszczę się w założonym rozmiarze, bo nie chciało mi się ściągać tego miliona oczek na sznurek, by sobie przymierzyć i z powrotem nakładać ten milion oczek na druty.
Efekt - góra ciut za szeroka, ale co tam...


Szerokość kiecki regulowałam na bokach.


Od tyłu widać, że góra trochę za szeroka.


Teraz dziergam letnią kieckę z cienkiej bawełny. Jeśli będę się posuwać w takim tempie, jak z tą kiecką, to premierę mogę śmiało zapowiedzieć na jesień :)

9 komentarzy:

  1. Ładna. Jakbyś nie napisała, że za szeroka to chyba nawet nie zauważyłabym. Pozdrawiam. Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio tak spodobało mi się dzierganie bezszwowe, że wynajduję sobie tylko takie robótki. Mankamentem tego fasonu jest to, że dzierga się "na czuja". Z lenistwa zakładam, że rozmiar będzie się zgadzał, a potem okazuje się, że "poleciałam parę rzędów za dużo" :)

      Usuń
    2. Przecież to się po prostu nazywa oversize :)

      Usuń
  2. Boże.. co za sylwetka! :) Sukienka fajna i do obcisłych spodni i do rajtek. Gdybym ja miała taką cierpliwość..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zela, do takiego nudnego dziergania nie trzeba cierpliwości - łapki robią swoje, a głowa swoje. Czasem czytam, czasem oglądam, a robi się samo. Przy Twoich drucikach dopiero trzeba uzbroić się w cierpliwość i zaparcie!

      Usuń
    2. Może dlatego mam problem z dzierganiem, że nie potrafię dziergać bez patrzenia. Ciągle boję się, że pogubię oczka, jak zajmę się oglądaniem telewizji :) Ale próbuję. W drucikach szybciej widać efekt, na tyle cierpliwości jeszcze mam :))

      Usuń
  3. Pięknie wyszła. Jak ze sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, tylko, że te ze sklepu mają równiejszy ścieg :)

      Usuń